Celem Fundacji jest:
Celami Fundacji są:
krzewienie edukacji i kultury filmowej; podnoszenie poziomu artystycznego i umiejętności technicznych młodych twórców filmowych; wspieranie twórczości filmowej młodych utalentowanych twórców; pomoc w rozwoju artystycznym i zawodowym młodych utalentowanych twórców filmowych; zapewnianie młodym utalentowanym twórcom filmowym możliwości rozwijania swojego talentu, kreatywności i zdobywania wiedzy w zakresie objętym programem nauczania; upowszechnianie kultury i sztuki filmowej; działanie w zakresie kształcenia, upowszechniania, oraz wprowadzania innowacji w innych dziedzinach sztuki i kultury, zwłaszcza w obszarze: sztuk plastycznych, nowoczesnych rodzajów grafiki, projektowania, animacji, wizualnych efektów specjalnych, opracowania gier komputerowych, fotografii, muzyki, sztuki ruchu i pochodnych dziedzin, wydarzeń artystycznych wszelkiego rodzaju, także w dziedzinach dopiero rozwijających się, czy dzisiaj nieznanych a mających swój rodowód w jednej ze sztuk.
Fundacja Multi Art w Krakowie powstała w styczniu 2017 roku i prowadzi szkolę filmową AMA Film Academy I AMA Film Center:
AMA FILM ACADEMY
CENTRUM FILMOWE AMA
Statut Fundacji:
STATUT
“FUNDACJI MULTI ART”
TEKST JEDNOLITY Z DNIA 25.01.2017 R.
Postanowienia ogólne
§ 1
- Fundacja pod nazwą FUNDACJA MULTI ART z siedzibą w Krakowie, zwana dalej Fundacją, ustanowiona przez Piotra Lenara, oraz spółkę pod firmą 8 ½ Media Sp. z o.o. z siedzibą w Wieliczce zwanymi dalej Fundatorami, aktem notarialnym sporządzonym przez notariusza Monikę Majchrowską w Kancelarii Notarialnej Notariusz Moniki Majchrowskiej w Krakowie, ul. Fabryczna 3/2, w dniu 14 grudnia 2016 r. działa na podstawie przepisów prawa polskiego oraz niniejszego Statutu.
- Fundacja jest apolityczna i nie związana z żadnym wyznaniem.
- Fundacja została ustanowiona na czas nieokreślony.
§ 2
Fundacja ma osobowość prawną.
§ 3
Siedzibą Fundacji jest miasto Kraków.
§ 4
- Terenem działalności Fundacji jest obszar Rzeczpospolitej Polskiej, przy czym w zakresie niezbędnym dla właściwego realizowania celów może ona prowadzić działalność także poza granicami Rzeczpospolitej Polskiej.
- Fundacja może dla celów współpracy z zagranicą posługiwać się tłumaczeniem nazwy w wybranych językach obcych.
§ 5
- Fundacja może posługiwać się pieczęcią z oznaczeniem nazwy i siedziby Fundacji.
- Fundacja może używać wyróżniającego ją znaku graficznego.
- Fundacja może ustanawiać odznaki, medale honorowe i przyznawać je wraz z innymi nagrodami i wyróżnieniami, osobom fizycznym i prawnym zasłużonym dla Fundacji.
§ 6
- Fundacja może tworzyć oddziały, zakłady, filie, a także przystępować do spółek i fundacji.
- Fundacja prowadzi działalność społecznie użyteczną w sferze zadań publicznych określonych w ustawie o działalności pożytku publicznego, na rzecz ogółu społeczności, działalność ta jest wyłączną statutową działalnością Fundacji.
- Działalność statutowa Fundacji może być prowadzona jako działalność nieodpłatna lub jako działalność odpłatna w rozumieniu przepisów ustawy o działalności pożytku publicznego. Obie te formy działalności będą rachunkowo wyodrębnione w stopniu umożliwiającym określenie przychodów, kosztów i wyników przy uwzględnieniu przepisów dotyczących rachunkowości.
- Fundacja może prowadzić działalność gospodarczą wyłącznie w rozmiarach służących realizacji celów statutowych czyli na prowadzoną przez siebie działalność społecznie użyteczną w sferze zadań publicznych.
- Fundacja nie działa w celu osiągnięcia zysku; osiągany dochód przeznaczać będzie na realizację celów statutowych.
§ 7
Ministrem właściwym ze względu na cel Fundacji jest Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego.
Cele i zasady działania Fundacji
§ 8
Celami Fundacji są:
- krzewienie edukacji i kultury filmowej;
- podnoszenie poziomu artystycznego i umiejętności technicznych młodych twórców filmowych;
- wspieranie twórczości filmowej młodych utalentowanych twórców;
- pomoc w rozwoju artystycznym i zawodowym młodych utalentowanych twórców filmowych;
- zapewnianie młodym utalentowanym twórcom filmowym możliwości rozwijania swojego talentu, kreatywności i zdobywania wiedzy w zakresie objętym programem nauczania
- upowszechnianie kultury i sztuki filmowej.
- działanie w zakresie kształcenia, upowszechniania, oraz wprowadzania innowacji w innych dziedzinach sztuki i kultury, zwłaszcza w obszarze:
– sztuk plastycznych,
– nowoczesnych rodzajów grafiki, projektowania, animacji, wizualnych efektów specjalnych,
– opracowania gier komputerowych,
– fotografii,
– muzyki,
– sztuki ruchu i pochodnych dziedzin,
– wydarzeń artystycznych wszelkiego rodzaju, także w dziedzinach dopiero rozwijających się, czy dzisiaj nieznanych a mających swój rodowód w jednej ze sztuk.
§ 9
Fundacja realizuje swoje cele poprzez:
- organizowanie i wspieranie działalności kulturalnej w zakresie twórczości, edukacji i upowszechniania kultury z różnorodnych dziedzin sztuki, między innymi teatru, filmu, muzyki, plastyki, fotografii, tańca, literatury, scenopisarstwa, innych.
- inicjowanie działań wspierających budowanie partnerstw w dziedzinie kulturalnej i artystycznej wymiany oraz mobilności twórców na rzecz realizacji własnych i wspólnych projektów artystycznych.
- uczestnictwo w krajowych i zagranicznych imprezach promujących polską kulturę i sztukę, targów sztuki, warsztatach, festiwalach, sympozjach oraz innych imprezach organizowanych dla celów społecznie użytecznych, związanych ze sztuką oraz ochroną dóbr kultury.
- organizowanie działań promocyjno-marketingowych z wykorzystaniem audycji radiowych, telewizyjnych, projektów multimedialnych, akcji i kampanii społecznych na rzecz promocji kultury, twórców, twórczości i edukacji artystycznej.
- prowadzenie działalności badawczej, wydawniczej, fonograficznej, filmowej, telewizyjnej, prasowej bezpośrednio związanej z celami Fundacji.
- organizowanie i prowadzenie działalności edukacyjnej, kulturalnej i artystycznej.
- podejmowanie działań organizacyjnych i doradczych w dziedzinie kultury i sztuki wspomagających inicjatywy lokalnych społeczności, w szczególności organizacja imprez kulturalnych i rozrywkowych.
- animowanie działań sprzyjających zwiększeniu roli kultury i sztuki w wychowaniu i edukacji.
- propagowanie kreatywnych, nowoczesnych form edukacji estetycznej przy wykorzystaniu nowych technologii.
- współpracę z samorządami, instytucjami kultury, oświaty i organizacjami w zakresie prowadzenia działalności kulturalnej na rzecz uczestnictwa w kulturze, sprzyjającej podnoszeniu kompetencji społeczeństwa oraz przygotowaniu do aktywnego udziału w różnych formach życia społecznego.
- inicjowanie, organizowanie, propagowanie różnorodnych form aktywnego współdziałania kreatywnych środowisk twórczych, naukowych, oświatowych i lokalnych społeczności na rzecz edukacji kulturalnej.
- organizowanie wymiany kulturalnej, twórczych prezentacji, warsztatów, festiwali, konfrontacji, wystaw oraz różnorodnych interdyscyplinarnych form prezentacji artystycznej i kulturalnej w ramach integracji europejskiej oraz rozwijania kontaktów i współpracy między społecznościami.
- aktywny udział w lokalnych, regionalnych, krajowych i międzynarodowych sieciach współpracy działających na rzecz kultury, sztuki i edukacji.
- współpracę z wszelkimi osobami, twórcami, artystami, organizacjami, instytucjami, przedsiębiorstwami, mediami, a w szczególności z władzami państwowymi i samorządowymi oraz instytucjami kultury, edukacji, organizacjami pozarządowymi, krajowymi jak i zagranicznymi, których zakres działania jest zbieżny z celami Fundacji.
§ 10
Dla osiągnięcia swych celów Fundacja może wspierać działalność innych osób fizycznych i prawnych oraz jednostek organizacyjnych nie posiadających osobowości prawnej zbieżną z jej celami.
Majątek i dochody Fundacji
§ 11
1. Majątek Fundacji stanowi wkład pieniężny Fundatora Piotra Lenara w kwocie 5.569,61 złotych (słownie: pięć tysięcy pięćset sześćdziesiąt dziewięć złotych 61/100) oraz wkład rzeczowy Fundatora spółki pod firmą 8 ½ Media Sp. z o.o. z siedzibą w Wieiliczce o wartości 134.430,39 zł (słownie: sto trzydzieści cztery tysiące czterysta trzydzieści złotych 39/100) – szczegółowy wykaz stanowi załącznik nr 1 do Statutu, tworzące fundusz założycielski Fundacji oraz środki finansowe, nieruchomości i ruchomości nabyte przez Fundację w toku jej działania.
2. Kwota 65.000,00 zł (słownie: sześćdziesiąt pięć tysięcy złotych 00/100) jest przeznaczona na działalność gospodarczą, a kwota 75.000,00 zł (słownie: siedemdziesiąt pięć tysięcy złotych 00/100) jest przeznaczona na działalność statutową.
§ 12
1. Realizacja celów Fundacji finansowana jest z funduszu oraz z dochodów uzyskanych przez Fundację, na zasadach przewidzianych w niniejszym statucie.
2. Dochody Fundacji pochodzą w szczególności z:
1) krajowych i zagranicznych darowizn, spadków, zapisów,
2) dotacji, datków i subwencji,
3) dochodów uzyskanych z akcji promocyjnych, zbiórek i imprez publicznych,
4) zysku z lokat w bankach i instytucjach rynku kapitałowego w kraju i za granicą,
5) operacji finansowych,
6) dochodów z działalności gospodarczej Fundacji.
§ 13
W celu zwiększenia środków na realizację celów statutowych Fundacja może prowadzić odpłatną działalność gospodarczą, bezpośrednio lub za pośrednictwem wyodrębnionych podmiotów, w dziedzinach i w zakresie prawem dozwolonym, zgodnie z Polską Klasyfikacją Działalności:
– PKD 58 działalność wydawnicza,
– PKD 59 działalność związana z produkcja filmów, nagrań wideo, programów telewizyjnych, nagrań dźwiękowych i muzycznych,
– PKD 60 nadawanie programów ogólnodostępnych i abonamentowych,
– PKD 63 działalność usługowa w zakresie informacji;
– PKD 73 reklama, badanie rynku i opinii publicznej,
– PKD 74, 20, Z działalność fotograficzna,
– PKD 74, 90, Z pozostała działalność profesjonalna, naukowa i techniczna, gdzie indziej niesklasyfikowana,
– PKD 79 działalność organizatorów turystyki, pośredników i agentów turystycznych oraz pozostała działalność usługowa w zakresie rezerwacji i działalności z nią związanej,
– PKD 85 edukacja
– PKD 90 działalność twórcza związana z kulturą i rozrywką.
§ 14
- Dochody pochodzące z dotacji, subwencji, darowizn, spadków i zapisów mogą być użyte na realizację celów Fundacji tylko z poszanowaniem woli spadkobierców lub donatorów.
- W sprawach przyjęcia darowizn i dziedziczenia oświadczenia wymagane przepisami prawa składa Zarząd Fundacji.
- W przypadku powołania Fundacji do dziedziczenia jej Zarząd składa oświadczenie o przyjęciu spadku z dobrodziejstwem inwentarza.
§ 15
- Fundacja prowadzi gospodarkę finansową i ewidencję księgową zgodnie z obowiązującymi przepisami.
- Fundacja odpowiada całym swoim majątkiem za swoje zobowiązania.
Władze Fundacji
§ 16
- Władzą Fundacji jest Zarząd Fundacji.
- Uchwały Zarządu Fundacji zapadają zwykłą większością głosów w obecności co najmniej połowy członków, chyba, że niniejszy Statut lub regulamin działania danego organu, uchwalony zgodnie z postanowieniami niniejszego Statutu, przewiduje inny sposób podjęcia uchwały.
Zarząd Fundacji
§ 17
- Zarząd Fundacji składa się z jednej do pięciu osób powoływanych przez Fundatorów na trzyletnią kadencję.
- Funkcję członka Zarządu można pełnić przez więcej niż jedną kadencję.
- Fundatorzy powołują Prezesa Zarządu.
- Zarząd Fundacji w całości lub jej poszczególni członkowie mogą być odwołani przez Fundatorów przed upływem kadencji.
§ 18
- Zarząd kieruje działalnością Fundacji i reprezentuje ją na zewnątrz.
- Do zadań Zarządu należy w szczególności:
- uchwalanie rocznych planów działania Fundacji oraz planów finansowych,
- uchwalanie regulaminów,
- sprawowanie zarządu majątkiem Fundacji,
- ustalanie wielkości zatrudnienia i wysokości środków na wynagrodzenia pracowników Fundacji,
- podejmowanie decyzji we wszelkich sprawach nie przekazanych do kompetencji innych organów,
- przyjmowanie darowizn, spadków i zapisów, subwencji i dotacji,
- występowanie z wnioskiem sprawie zmian statutu Fundacji.
- Zarząd podejmuje decyzje na posiedzeniach w formie uchwał – zwykłą większością głosów jego członków obecnych na posiedzeniu Zarządu.
- O posiedzeniu muszą być powiadomieni wszyscy członkowie Zarządu.
- Zarząd może powoływać pełnomocników do kierowania wyodrębnioną sferą spraw należących do zadań Fundacji.
Sposób Reprezentacji
§ 19
Oświadczenia woli w imieniu Fundacji składają dwaj członkowie Zarządu działający łącznie lub Prezes Zarządu działający samodzielnie.
Zmiana Statutu
§ 20
Zmian w statucie Fundacji dokonują Fundatorzy na wniosek własny lub Zarządu Fundacji. Zmiany statutu mogą dotyczyć celów dla realizacji, których Fundacja została ustanowiona i określonych w akcie założycielskim.
Połączenie z inną fundacją
§ 21
- Fundacja może się połączyć z inną fundacją dla efektywnego realizowania swoich celów.
- Połączenie z inną fundacją nie może nastąpić, jeżeli w jego wyniku mógłby ulec istotnej zmianie cel Fundacji.
§ 22
Decyzję o połączeniu z inną fundacją podejmuje Zarząd w drodze jednomyślnej uchwały, która w celu wywołania skutków prawnych wymaga zatwierdzenia przez Fundatorów.
Likwidacja Fundacji
§ 23
- Fundacja ulega likwidacji w razie osiągnięcia celów, dla których została ustanowiona lub w razie wyczerpania się jej środków finansowych i majątku.
- Likwidatorów Fundacji powołują i odwołują Fundatorzy.
§ 24
Decyzję o likwidacji podejmuje Zarząd w drodze jednomyślnej uchwały, która w celu wywołania skutków prawnych wymaga zatwierdzenia przez Fundatorów.
§ 25
Środki finansowe i majątek pozostały po likwidacji Fundacji mogą zostać przeznaczone mocą uchwały Fundatorów na rzecz działających w Rzeczpospolitej Polskiej fundacji o zbliżonych celach.
Postanowienia końcowe
§ 26
Fundacja składa właściwemu ministrowi corocznie, do dnia 31 marca, sprawozdanie ze swej działalności za rok ubiegły.
§ 27
Statut wchodzi w życie z dniem zarejestrowania Fundacji przez Sąd Rejonowy dla Krakowa-Śródmieścia w Krakowie.
§ 28
Rok obrotowy Fundacji pokrywa się z rokiem kalendarzowym.
KRS Fundacji
Identyfikator wydruku: RP/663394/3/20170213134954
CENTRALNA INFORMACJA KRAJOWEGO REJESTRU SĄDOWEGO
KRAJOWY REJESTR SĄDOWY
Stan na dzień 13.02.2017 godz. 13:49:54
Numer KRS: 0000663394
Strona 1 z 5
Informacja odpowiadająca odpisowi aktualnemu
Z REJESTRU PRZEDSIĘBIORCÓW
pobrana na podstawie art. 4 ust. 4aa ustawy z dnia 20 sierpnia 1997 r. o Krajowym Rejestrze Sądowym (Dz. U. z 2007 r. Nr 168, poz.1186, z późn. zm.)
PODMIOT WPISANY TAK E DO REJESTRU STOWARZYSZEŃ, INNYCH ORGANIZACJI SPOŁECZNYCH I ZAWODOWYCH, FUNDACJI ORAZ SAMODZIELNYCH PUBLICZNYCH ZAKŁADÓW OPIEKI ZDROWOTNEJ
Dział 1
Data rejestracji w Krajowym Rejestrze Sądowym |
13.02.2017 |
|||
Ostatni wpis |
Numer wpisu |
3 |
Data dokonania wpisu |
13.02.2017 |
Sygnatura akt |
KR.XI NS-REJ.KRS/3689/17/18/REGON |
|||
Oznaczenie sądu |
—— |
Rubryka 1 – Dane podmiotu |
|
1.Oznaczenie rodzaju organizacji |
FUNDACJA |
2.Numer REGON/NIP |
REGON: 366553416, NIP: 6793142582 |
3.Nazwa |
FUNDACJA MULTI ART |
4.Dane o wcześniejszej rejestracji |
—— |
5.Czy przedsiębiorca prowadzi działalność gospodarczą z innymi podmiotami na podstawie umowy spółki cywilnej? |
NIE |
6.Czy podmiot posiada status organizacji po ytku publicznego? |
NIE |
Rubryka 2 – Siedziba i adres podmiotu |
|
1.Siedziba |
kraj POLSKA, woj. MAŁOPOLSKIE, powiat KRAKÓW, gmina KRAKÓW, miejsc. KRAKÓW |
2.Adres |
ul. TADEUSZA ROMANOWICZA, nr 6, lok. —, miejsc. KRAKÓW, kod 30-702, poczta KRAKÓW, kraj POLSKA |
3.Adres poczty elektronicznej |
—— |
4.Adres strony internetowej |
—— |
Rubryka 3 – Jednostki terenowe lub oddziały |
Brak wpisów |
Identyfikator wydruku: RP/663394/3/20170213134954
Strona 2 z 5
Rubryka 4 – Informacje o statucie |
||
1.Informacja o sporządzeniu lub zmianie statutu |
1 |
14.12.2016R.; 25.01.2017R. ZMIANA: §18 UST. 2 LIT. G, § 22; DODANIE §28. |
Rubryka 5 |
|
1.Czas, na jaki została utworzona organizacja |
NIEOZNACZONY |
Rubryka 6 – Sposób powstania podmiotu |
Brak wpisów |
Dział 2
Rubryka 1 – Organ uprawniony do reprezentacji podmiotu |
||
1.Nazwa organu uprawnionego do reprezentowania podmiotu |
ZARZĄD |
|
2.Sposób reprezentacji podmiotu |
OŚWIADCZENIE WOLI W IMIENIU FUNDACJI SKŁADAJĄ DWAJ CZŁONKOWIE ZARZĄDU DZIAŁAJĄCY ŁĄCZNIE LUB PREZES ZARZĄDU DZIAŁAJĄCY SAMODZIELNIE. |
|
Podrubryka 1 |
||
1 |
1.Nazwisko / Nazwa lub firma |
LENAR |
2.Imiona |
PIOTR ŁUKASZ |
|
3.Numer PESEL/REGON |
58031309799 |
|
4.Numer KRS |
**** |
|
5.Funkcja w organie reprezentującym |
PREZES ZARZĄDU |
Rubryka 2 – Organ nadzoru |
Brak wpisów |
Rubryka 3 |
Brak wpisów |
Dział 3
Rubryka 1 – Przedmiot działalności
1.Przedmiot przewa ającej działalności przedsiębiorcy
1
59, 11, Z, DZIAŁALNOŚĆ ZWIĄZANA Z PRODUKCJĄ FILMÓW, NAGRAŃ WIDEO I PROGRAMÓW TELEWIZYJNYCH
2.Przedmiot pozostałej działalności przedsiębiorcy
1
59, 12, Z, DZIAŁALNOŚĆ POSTPRODUKCYJNA ZWIĄZANA Z FILMAMI, NAGRANIAMI WIDEO I PROGRAMAMI TELEWIZYJNYMI
Identyfikator wydruku: RP/663394/3/20170213134954
Strona 3 z 5
2 |
59, 13, Z, DZIAŁALNOŚĆ ZWIĄZANA Z DYSTRYBUCJĄ FILMÓW, NAGRAŃ WIDEO I PROGRAMÓW TELEWIZYJNYCH |
3 |
59, 14, Z, DZIAŁALNOŚĆ ZWIĄZANA Z PROJEKCJĄ FILMÓW |
4 |
85, 41, Z, SZKOŁY POLICEALNE |
5 |
85, 42, B, SZKOŁY WY SZE |
6 |
85, 52, Z, POZASZKOLNE FORMY EDUKACJI ARTYSTYCZNEJ |
7 |
85, 59, B, POZOSTAŁE POZASZKOLNE FORMY EDUKACJI, GDZIE INDZIEJ NIESKLASYFIKOWANE |
8 |
90, 03, Z, ARTYSTYCZNA I LITERACKA DZIAŁALNOŚĆ TWÓRCZA |
9 |
90, 04, Z, DZIAŁALNOŚĆ OBIEKTÓW KULTURALNYCH |
Rubryka 2 – Wzmianki o zło onych dokumentach |
Brak wpisów |
Rubryka 3 – Cel działania organizacji |
Brak wpisów |
Rubryka 4 – Przedmiot działalności statutowej organizacji po ytku publicznego |
Brak wpisów |
Rubryka 5 – Informacja o dniu kończącym rok obrotowy |
|
—— |
31.12.2017 |
Dział 4
Rubryka 1 – Zaległości |
Brak wpisów |
Rubryka 2 – Wierzytelności |
Brak wpisów |
Rubryka 3 – Informacje o oddaleniu wniosku o ogłoszenie upadłości na podstawie art. 13 ustawy z 28 lutego 2003 r. Prawo upadłościowe albo o zabezpieczeniu majątku dłu nika w postępowaniu w przedmiocie ogłoszenia upadłości albo w postępowaniu restrukturyzacyjnym albo po prawomocnym umorzeniu postępowania restrukturyzacyjnego |
Brak wpisów |
Identyfikator wydruku: RP/663394/3/20170213134954
Strona 4 z 5
Rubryka 4 – Umorzenie prowadzonej przeciwko podmiotowi egzekucji z uwagi na fakt, e z egzekucji nie uzyska się sumy wy szej od kosztów egzekucyjnych |
Brak wpisów |
Dział 5
Dział 6
Rubryka 1 – Kurator |
Brak wpisów |
Rubryka 1 – Likwidacja |
Brak wpisów |
Rubryka 2 – Informacja o rozwiązaniu organizacji |
Brak wpisów |
Rubryka 3 – Zarząd komisaryczny lub przymusowy lub przedstawiciel do prowadzenia bie ących spraw stowarzyszenia |
Brak wpisów |
Rubryka 4 – Informacja o połączeniu lub podziale |
Brak wpisów |
Rubryka 5 – Informacja o postępowaniu upadłościowym |
Brak wpisów |
Rubryka 6 – Informacja o postępowaniu układowym |
Brak wpisów |
Rubryka 7 – Informacje o postępowaniach restrukturyzacyjnych lub o postępowaniu naprawczym |
Brak wpisów |
Identyfikator wydruku: RP/663394/3/20170213134954 Strona 5 z 5
Rubryka 8 – Informacja o zawieszeniu działalności gospodarczej |
Brak wpisów |
data sporządzenia wydruku 13.02.2017
adres strony internetowej, na której są dostępne informacje z rejestru: https://ems.ms.gov.pl