Scenografia Filmowa w szkole filmowej

KIERUNEK SCENOGRAFIA FILMOWA w szkole filmowej AMA Film Academy

Nowe kierunki – Więcej możliwości!

AMA Film Academy, jako jedyna szkoła filmowa w Polsce otwiera w roku akademickim 2017/2018 nowy kierunek Scenografia Filmowa.
15. Kwietnia ruszyła kolejna rekrutacja w AMA Film Academy. Tym razem szkoła otwiera 5 nowych kierunków, w tym dwuletni kierunek Scenografii Filmowej w trybie niestacjonarnym.

Prawie 600 godzin praktyki przygotowuje do samodzielnej pracy scenografa filmowego. Studenci kierunku Scenografia będą po kolei przechodzić przez poszczególne etapy pracy projektowej, przygotowania i na planie, zdobywając tym samym wszechstronne kompetencje projektowania scenografii w ścisłej współpracy z reżyserem, operatorem oraz resztą twórczej ekipy filmowej. Studia obejmują realizację indywidualnych projektów, udział w realizacjach filmowych innych studentów Akademii, wizyty na profesjonalnych planach, autorskie spotkania z autorytetami z branży, w tym przede wszystkim Master Class z najwybitniejszym polskim scenografem, laureatem Oscara za film S.Spielberga „Lista Schindlera” – Allanem Starskim.

Allan Starski: Scenograf filmowy. Członek Stowarzyszenia Filmowców Polskich, od roku 2007 członek Zarządu Głównego stowarzyszenia. Członek Polskiej Akademii Filmowej i Europejskiej Akademii Filmowej (EFA).
Syn scenarzysty i autora tekstów piosenek Ludwika Starskiego.
AUTOR SCENOGRAFII DO FILMÓW M.INNYMI: ROMANA POLAŃSKIEGO, ANDRZEJA WAJDY, AGNIESZKI HOLLAND.

ALLAN STARSKI

Scenografia to kierunek specjalistyczny dający wiele możliwości i perspektyw rozwoju zainteresowań oraz dalszej kariery, nie tylko w filmie, telewizji, teatrze, ale i przy sesjach zdjęciowych oraz reklamie.

Kurs wprowadza słuchaczy w zagadnienia  projektowania scenografii na potrzeby filmu i telewizji z uwzględnieniem specyfiki przynależnej tylko tej dyscyplinie sztuki i przemysłu filmowego.
Ogólnym celem programu jest przygotowanie słuchaczy do pracy w ekipie filmowej na stanowiskach:

II scenografa (Art Director), scenografa planowego ( Stand By Art Director ) Dekoratora wnętrz (Set Decorator )  Scenografa prowadzącego ( Production  Designer )

Do 31. Lipca trwają zapisy. Dołącz do AMA!

 

Informacje o kierunku: 

http://akademiamultiart.pl/kierunek/scenografia-filmowa/

Kontakt:

tel. +48 514-584-030

email: rekrutacja@akademiamultiart.pl

Scenografia Filmowa opis:

Scenografia – plastyczna oprawa filmu, sztuki teatralnej, widowiska operowego, baletowego lub telewizyjnego. Składa się z dekoracji, kostiumów, rekwizytów, charakteryzacji postaci i oświetlenia. Jest to: sztuka kształtowania przestrzeni teatralnejoraz plastyczne oprawy przedstawień, filmów; wizualna oprawa widowiska teatralnego, filmowego, telewizyjnego, baletowegoitd.

Najczęściej stanowi ją zabudowa sceny, składająca się ze zmiennych elementów malarskich, architektonicznych i świetlnych. Elementy te tworzą przestrzeń i tło dla akcji dramatu (filmu) lub występu scenicznego. Wykonuje się ją z lekkich materiałów, takich jak drewno, dykta, płyta pilśniowa, płótno, tektura, papier-mâché.

Podział elementów scenograficznych

  • stojące – podesty – służące do kształtowania terenu (o ile dają się składać, nazywane są praktykablami) – schody, ściany (blejtramy obite płótnem), kulisy, fermy (malowane albo półprzestrzenne elementy umieszczane w planach dalszych, np. elementy dalekiego pejzażu)
  • wiszące – na sztankietach tzw. prospekty (malowane zwijane tła), przecięcia lub przekroje – prospekty z wycięciami i widokiem na plany dalsze, paldamenty – „fartuchy” wieszane u góry sceny, a wycinane dołem (chmury, listowie, kotary), których dodatkowym zadaniem jest m.in. maskowanie urządzeń technicznych sceny – sznurowni, okablowania itp.
  • trójwymiarowe – np. kolumny, drzewa, skały, rzeźby itp.

Scenografia ze względu na swoją funkcję może budować relację scena – widownia oraz zwielokrotniać punkty widzenia np. przez inne umieszczenie sceny, widowni lub przez zmienne, ruchome punkty obserwacji widza, przechodzącego do różnych przestrzeni; jest dostosowana do koncepcji inscenizacji i ściśle współuczestniczy w tworzeniu spektaklu. W ogólniejszym sensie scenografia realizuje koncepcję przedstawienia środkami pozawerbalnymi, określa wzajemną relację znaków teatralnych zwłaszcza między obrazem a tekstem. Brak scenografii może być jej przewrotnym rodzajem.